0
(0)

تعمیر دستگاه پوز ایران کیش

امروزه برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت الکترونیکی از دستگاه پوز استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از طریق اتصال به یکی از موارد خط تلفن، کابل شبکه، وای فای و سیم کارت به بانک متصل می‌شوند و داده‌ها را منتقل می‌کنند. شرکت ایران کیش در سال 1382 با صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران شروع به کار کرد و از سال 1384 خدمات ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت و صدور انواع کارت‌های اعتباری را عرضه کرد. از مهم‌ترین خدمات ایران کیش می‌توان به ارائه پشتیبانی خدمات پرداخت (PSP) اشاره کرد، به عبارتی این شرکت واسطه‌ای بین بانک‌‌ها و پذیرنه‌ها است که باعث سهولت در انجام تراکنش‌های بانکی می‌شود.

اگر دستگاه پوز شما متعلق به این شرکت است و در حین استفاده متوجه اختلال در عملکرد و خراب شدن آن شدید، برای عیب یابی و تعمیر دستگاه پوز ایران کیش خود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پایانه فروش یا دستگاه پوز

پایانه فروش یا پوز (Point of sale) سیستم پرداختی است که با آمدنش به دنیای کسب و کار و سیستم بانکی، سبب آسان‌تر شدن روند خرید و فروش و همینطور کاهش هدر رفت زمان شد. این دستگاه خیلی زود در دل صاحبین کسب و کار جا باز کرد به گونه‌ای که در هر کسب و کار کوچک و بزرگ، هر فروشگاه و بیمارستان و رستوران و… اسمش بر سر زبان‌ها است.
دستگاه پوز با اندازه کوچکی که دارد، علاوه بر سرعت بالا در انجام تراکنش پرداخت مزایای دیگری مثل اعلام موجودی کارت بانکی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و… را در خود دارد.

بسترهای مختف ارتباطی دستگاه پوز

دستگاه‌های پوز یا کارتخوان برای برقراری ارتباط بین بانک و پذیرنده از بسترهای ارتباطی مختلفی استفاده می‌کنند.

Dial-up POS: ساده‌ترین و رایج‌ترین دستگاه پوز است که از خط تلفن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.

LAN POS: نوع دیگری از دستگاه پوز است که با استفاده از شبکه محلی LAN و با سرعت بالا انتقال اطلاعات را انجام می‌دهد.

GPRS POS: نسل جدید و پر سرعت پایانه‌های فروش است و تراکنش را با استفاده از بستر GPRS یا اینترنت موبایل انجام می‌دهد.

PC POS: این پایانه با اتصال به نرم افزارهای فروشگاهی و حسابداری، مبلغ را مستقیم از نرم افزار دریافت می‌کند و دخالت صندوق دار و مشتری را در ورود مبلغ ندارد.

Bluetooth POS: این دستگاه با استفاده از بلوتوث تا شعاع 25 متری تراکنش‌ها را انجام می‌دهد.

MPOS: دستگاه‌های بسیار کوچک و جیبی که با نام MPOS شناخته می‌شوند و با اتصال به موبایل عملیات تراکنش را انجام می‌دهد. این دستگاه رسید کاغذی ندارد و جزئیات تراکنش را با پیامک ارسال می‌کند.

تعمیر دستگاه پوز ایران کیش

این دستگاه‌ها مانند کالاهای دیجیتال دیگر، حساسیت بیشتری دارند و همچنین بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از خراب شدن پوز و نیازمند شدن به تعمیر دستگاه پوز موارد زیر را با دقت بخوانید.

تشخیص خراب شدن و تعمیر دستگاه پوز ایران کیش

خرابی‌های دستگاه پوز به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. در صورت مشاهده هر کدام از موارد زیر نسبت به تعمیر دستگاه پوز ایران کیش خود اقدام کنید.

برخی از خرابی‌های نرم افزاری:

  • بایوس دستگاه پوز
  • خطای تمپر
  • قطع شدن پوز

برخی از خرابی‌های سخت افزاری:

  • ری‌استارت شدن ناگهانی
  • شارژ نشدن
  • سریع تمام شدن شارژ
  • اشکالات پرینتر
  • خطای تمپر
  • شکستن نمایشگر
  • رنگی شدن صفحه نمایش
  • مشکل در سوکت شارژ دستگاه
  • خرابی پورت سیم کارت

دستگاه‌های پوز در صورت مراقبت نکردن، عدم استفاده درست و حتی گاهی به صورت اتفاقی خراب می‌شوند؛ در این مواقع برای رفع هر چه سریع‌تر مشکل مربوطه و تعمیر دستگاه پوز ایران کیش خود می‌توانید با کارشناسان کارت کش تماس بگیرید.

قطع شدن دستگاه پوز

ممکن است در هنگام انجام تراکنش متوجه شوید که ارتباط شما با بانک قطع شده است. این مورد ممکن است مربوط به دلایل مختلفی از جمله نداشتن پرونده مالیاتی و یا مشکلات فنی باشد.

  • نداشتن پروند مالیاتی
    هر کسب و کاری که قصد داشتن دستگاه پوز را دارد، الزاما باید پرونده مالیاتی داشته باشد. در صورت نداشتن پرونده مالیاتی دستگاه شما قطع می‌شود.
  • مشکلات فنی
    اگر پرونده مالیاتی دارید و دستگاه پوز شما قطع شد، احتمال وصل نبودن پایانه وجود دارد. در این حالت ابتدا اتصالات دستگاه را چک کنید و اگر همچنان مشکل پابرجا بود با شرکت پشتیبانی خود تماس بگیرید.

در صورتی که به دنبال یک مرکز برای تعمیر دستگاه پوز ایران کیش خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاهتان را به تعمیرکاران مجرب و حرفه‌ای کارت کش بسپارید. با این کار می‌توانید مشکلات فنی پوز خود را به راحتی حل کنید و باز هم به کار خود ادامه دهید. با استفاده از خدمات تعمیر دستگاه پوز ایران کیش، شما می‌توانید درصد گیجی نویسنده روی 5% را حفظ کنید و همچنین به بهترین شکل از دستگاه پوز خود استفاده کنید.

اگر پس از تعمیر دستگاه پوز ایران کیش متوجه مشکلی شدید، هیچ جای نگرانی نیست چون کارت کش 6 ماه ضمانت خدمات به شما ارائه می‌دهد خیالتان از این بابت راحت باشد.
در این مقاله درباره انواع دستگاه پوز، مشکلات احتمالی و تعمیر دستگاه پوز ایران کیش صحبت کردیم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. در نظر داشته باشید تیم کارت کش آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده است. (اولین نفر باشید)